Участь студентів кафедри комп’ютерної інженерії та інформаційних систем в академічній мобільності у Вроцлавській політехніці (Польща)

З 18 по 23 вересня 2023 року студенти кафедри комп’ютерної інженерії та інформаційних систем брали участь в академічній мобільності, а саме в літній школі, яка відбулась у межах проєкту GTUA «Зелена трансформація українських університетів» у Вроцлавській політехніці, м. Вроцлав, Польща.

У літній школі брали участь 60 студентів з семи українських університетів, а саме з Хмельницького національного університету, Національного університету «Львівська Політехніка», Луцького національного університету, Дніпровської політехніки, Харківського університету радіоелектроніки, Сумського Державного університету і Національного університету «Одеська політехніка».

Під час літньої школи Хмельницький національний університет представляли студенти кафедри комп’ютерної інженерії та інформаційних систем, а саме студентка 2-го курсу, гр. ІСТм-22-1 Ірина Забєліна, яка навчається на спеціальності 126 «Інформаційні системи та технології» за освітньою програмою «Інформаційні системи та технології»; студентки 4-го курсу, гр. КІ2-20-1 Юлія Ільчишина і Валерія Швайко, студентки 2-го курсу, гр. КІ2-22-1 Олеся Боса, Софія Сирота, Анастасія Котик, студентка 2-го курсу, гр. КІ2-22-2 Анастасія Копицяк, які навчаються на спеціальності 123 «Комп’ютерна інженерія» за освітньою програмою «Комп’ютерна інженерія та програмування». Студенти відвідали лекційні та практичні заняття з наступних програм:

Design thinking for Innovation in 21st Century

У межах цієї програми, викладач Yash Chawla ознайомив студентів із моделлю Design thinking для вирішення світових глобальних проблем, розповів концепцію підготовки до виконання проєктів. Під час практичної частини заняття студентів було поділено на підгрупи, кожна з яких працювала над вирішенням індивідуального завдання.

Green Business Models

У межах програми Green Business Models, викладач Alicja Krawczyńska ознайомила студентів із поняттями відповідального бізнесу, екологічного виробництва, концепту та необхідними принципами. Практичним завданням було створення проєкту власного бізнесу і його адаптація до необхідних умов, розробка стратегії управління і вибір необхідних ресурсів, які не шкодитимуть екології, суспільству та економіці. До прикладу, однією з команд було розроблено проєкт бізнесу з виробництва екоконтейнерів з перероблених відходів після збору зернових культур. Такий посуд можна використовувати для зберігання їжі, а також передбачено можливість транспортування у цих контейнерах.

Many Eyes, One City

Лектор Marta Rusnak розповіла студентам про будову ока та презентувала його модель. Провела майстер-клас щодо користування спеціальним технічним засобом з відеофіксацією Тobii для відслідковування руху очей та поглядів. Студенти провели серію коротких тестів, які показали наскільки швидко можна переключати зір та знаходити предмети наосліп, зафіксували рух очей і відмітили об’єкти міста, на які найбільше було спрямовано поглядів. Після виконання дослідів, на основі отриманих результатів, було підведено підсумки з яких зроблено висновки щодо людських поглядів і різного сприйняття об’єктів міста. А також обговорено, як необхідно використовувати цю інформацію для різного виду робіт.

How to Create Happy City

У межах цієї програми, студенти вивчали принципи побудови Smart City, ознайомились із найпоширенішими технологіями і критеріями, які використовують Smart City. Під час практичної частини, студенти працювали над створенням власних проєктів побудови Smart City, розробляли зелений бізнес-проєкт будівництва і експлуатації електростанцій на біомасі та біогазі.

Additive Manufacturing (3D printing) as a Part of Digital and Green Transformation of Production

Програма включала лекційні заняття щодо 3D-друкованих виробів, процесу створення тривимірних твердих об’єктів з цифрового файлу. Під час реалізації практичної частини, кожна із груп виконувала завдання, в якому після отримання відповідного предмету повинна була оцінити його, навести переваги та недоліки побудови у 3D-моделі.

Methodology for Counting the Carbon Footprint

Під час занять студенти розробляли проєкти та обговорювали проблему викидів СО2, залежно від місця розташування у різні проміжки часу. Розглянули види транспорту, які найбільше шкодить довкіллю. Зпроєктували маршрути подорожей Україною та Європою, які дозволяють зменшити викиди СО2 в атмосферу.

Green Project Management

Опрацьовували з доповідачем Anna Kamińska та командою питання зеленого управлінням проєктами, виконували практичні завдання організації менеджменту у компаніях та установах, відповідно до цілей сталого розвитку. Отримали та закріпили практичні навички роботи у програмі Microsoft Project, з використанням якої створили власну модель проєкту, проаналізували усі можливі ризики, навчились планувати час відповідно до поставлених цілей. Однією із команд було розроблено проєкт навчального закладу з покращеними умовами для дітей-інвалідів.

Також студенти відвідали історичні пам’ятки, ознайомились із культурною спадщиною та традиціями міста Вроцлав.

За інформацією кафедри
комп’ютерної інженерії та інформаційних систем