Підсумок освітнього хакатону в Хмельницькому національному університеті

20 грудня в Хмельницькому національному університеті відбувся завершальний етап Освітнього хакатону «Cultural heritage and sustainability». Експертами проєкту були Олена ЖУКОВА, Оксана ЗАХАРКЕВИЧ, Єгор ІШТВАН, Ольга ПАРАСКА, Людмила КАЗІМІРОВА, Сергій ШЕВЧЕНКО, Віктор ДВОРНІКОВ, Діана ШЕВЧУК. Координатор – Олена ЖУКОВА, експерт якості вищої освітив галузі культури і мистецтва НАЗЯВО, керівник Центру музеєзнавства, освітній менеджер хакатону.

Основне питання хакатону: «Як через культурну спадщину можна відтворити та розвивати наші території?». Оскільки культурна спадщина в Україні управляється через музеї, заповідники або громади, на території яких є спадщина, тому нашими шановними гостями були представники саме цього культурного сектору (керівники музеїв, заповідників, об’єктів культурної спадщини, музейно-культурних комплексів, культурно-освітніх організацій тощо).

Для того, щоб реалізувати цей проєкт був підписаний меморандум про партнерство між Хмельницьким національним університетом та Департаментом інформаційної діяльності культури, національностей та релігій Хмельницької ОДА, Центром розвитку музеєзнавства і пам’яткознавства, УФТІ, музейно-культурним комплексом і громадською організацією «АртОборона». Більшість проєктів розвитку подаються саме через громадські організації, які є драйверами проєктного розвитку території та працюють у культурній сфері.

Метою освітього хакатону є зміна підходів у роботі зі спадщиною, сприяння створенню сучасних конкурентоспроможних проєктів, сталий розвиток, музеїв, заповідників та громад зі спадщиною окремо взятого пілотного регіону – Хмельницької області. До прикладу, історико-культурний заповідник у с. Малівці – гарна стратегія розвитку туристичної інфраструктури. Екскурсії, відпочинкові зони, послуги проживання, кошти від продажу мінеральної води, все це довготривала фінансова перспектива для економіки області.

Науковий Центр розвитку музеєзнавства та пам’яткознавства (м. Харків) розробив безпосередньо навчальну програму (проєкт) і забезпечив проєктний менеджмент реалізації програми. Хмельницький національний університет надав матеріально-технічну базу для проведення навчання та забезпечив хакатон експертами-тренерами, а Департамент інформаційної діяльності, культури національностей та релігії Хмельницької ОДА доніс інформацію до цільових аудиторій і організував підвищення кваліфікації працівників культурного сектору Хмельницької області.

Цей проєкт профінансовано Goethe-Institut, програмою стабілізаційного фонду культурного сектору України, оскільки суспільство прекрасно розуміє, що після закінчення військових дій, основні кошти підуть на підтримку культурної сфери та розвитку культурної спадщини. Отримавши грантові кошти, керівники проєкту протягом місяця розробляли та готували програму навчального хакатону, яка включала в себе розробку навчального матеріалу, презентацію, графічний дизайн і друк всіх навчальних матеріалів, які були використані під час навчання.

Як заключний етап, у період з 12 по 16 грудня 2022 року, відбувся 5-денний інтенсив (вісім навчальних годин кожного дня). До реалізації хакатону було долучено вісім тренерів, які представляли різні наукові сфери недотичні до музейництва та культурної спадщини: хімічна технологія та інженерія, IT-технології та програмована електроніка, 3D-друкі MediaArt, автоматизоване управління та візуалізація одягу. Все це робилося в рамках і з задачами спроєктувати розвиток територій через долучення сучасних інноваційних технологій інтерпретації культурної спадщини.

Після закінчення навчання відбувся залік у формі crush-тесту проєктів, підготовлених учасниками. Шість команд представили розроблені власні проєкти. Дві команди показали високий рівень оволодіння матеріалом і надали майже готові проєкти. З точки зору реалізації навчальної програми, коли дві команди з шести дають високі результати – це можна вважати успіхом! Хакатонівці відвідали фотозону в науковій бібліотеці ХНУ, приурочену до 60-річчя університету.

Побували учасники хакатону і у навчальних аудиторіях кафедри технологічної та професійної освіти і декоративного мистецтва та ознайомились з обладнанням по деревообробці. Екскурсію гостям проводили Ігор АНДРОЩУК та Ірина АНДРОЩУК.

Гостям було презентованороботи декоративно-прикладного мистецтва, виконані студентами в різних техніках (живопис вовною, печворк, нетканий гобелен, вишивка традиційна та по деревині, цвяховий нитяк, випалювання, випилювання, різьблення, кракле, ткацтво, нетканий гобелен, писанкарство, народна лялька, витинанка, макраме, розпис по склу, плетіння з газетних трубочок тощо), творчу майстерню Валентини РЕБРИК і її запатентовану авторську техніку «цвяховий нитяк».

Як підсумок проходження 5-денного активного навчання, учасникам вручили сертифікати про підвищення кваліфікації освітнього хакатону «Cultural heritage and sustainability».

Всі тренери, які приймали участь у проєкті, отримали сертифікати освітнього хакатону.

Слід відзначити, що асистентом в галузі хімічних технологій та інженерії була студентка групи ХТІ 21–1 Діана ШЕВЧУК, яка також отримала сертифікат тренера освітнього хакатону «Cultural heritage and sustainability».

Відділ зв’язків з громадськістю