ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ІНФОРМАТИКИ

14 грудня відбувся захист звітів за результатами проходження педагогічної практики студентами спеціальності «Технологічна освіта» групи ТО-12-1.

Під час проходження педагогічної практики студенти мали змогу випробувати себе, самореалізуватися у педагогічній діяльності. Їм було цікаво, вперше у своєму житті, виступити в ролі вчителя трудового навчання й класного керівника, спробувати передати учням свої знання та сформувати у них відповідні технологічні уміння і навички. А на завершення практики – перевірити ефективність своєї педагогічної діяльності за результатами учнівських розробок, проектів, виробів в матеріалі.

Практичне застосування набутих знань, умінь з теорії та методики трудового навчання, художньої обробки матеріалів, декоративно-прикладного мистецтва дозволили завоювати авторитет серед вчителів та учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Зазначимо, що Душко Віталій та Паламарчук Сергій активно використовували мультимедійні засоби навчання, Квашук Володимир – інтерактивні технології навчання, що сприяло підвищенню в учнів інтересу до уроків трудового навчання.

Також студенти під час практики спробували себе в якості вчителя інформатики. Сьогодні загальноосвітній навчальний заклад потребує не просто вчителя інформатики, а фахівця, здатного не лише викладати інформатику, а й здійснювати програмування й налагодження комп’ютерної техніки. З цими вимогами чудово справилися студенти спеціальності «Технологічна освіта». Зокрема, Волошин Андрій, Душко Віталій, Паламарчук Сергій, Захарчук Іван, Заграновська Христина показали високий рівень підготовки з комп’ютерних технологій.

А той хто думає, що трудове навчання це не дуже важливий предмет, – помиляється. Взявши звичайні, на перший погляд матеріали, тканину, яєчну шкаралупу, фанеру, можна виготовити чудові декоративні речі, а крім того розвивати уяву, логічне мислення, творчість, координацію рухів. В учнів під керівництвом студентів-практикантів це вдалося.

Не можна забувати і про виховну роботу. Тому, під час практики велика увага була приділена різним виховним заходам: конкурсам, екскурсіям, виставкам, зокрема і профорієнтаційній роботі. Адже ніщо так не поєднує людей, як спільна діяльність та позитивні емоції.

Однак не можливо ефективно провести педагогічну практику без допомоги та підтримки педагогічних колективів загальноосвітніх навчальних закладів. Деканат гуманітарно-педагогічного факультету, кафедра теорії та методики трудового і професійного навчання висловлюють щиру подяку адміністрації та вчителям трудового навчання спеціалізованої загальноосвітньої середньої школи І-ІІІ ступенів № 1; середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 22 імені Олега Ольжича; спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 27 імені Дмитра Іваха; спеціалізованої середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 міста Хмельницького за допомогу, підтримку й надану можливість реалізації перших кроків в педагогічній діяльності наших студентів.

Ірина Андрощук
к. пед. н, доцент кафедри
теорії та методики трудового
і професійного навчання