13 травня 2021 року на базі Центру порівняльної професійної педагогіки Хмельницького національного університету відбувся X Міжнародний науково-методологічний Інтернет-семінар «Розвиток порівняльної професійної педагогіки у контексті глобалізаційних та інтеграційних процесів». У роботі семінару взяли участь понад 60 компаративістів-дослідників з багатьох регіонів України. Семінар було організовано у співпраці з Відділом зарубіжних систем педагогічної освіти та освіти дорослих Інституту педагогічної освіти та освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України.
Мета семінару: сприяти розвитку порівняльної професійної педагогіки як наукової галузі та навчальної дисципліни в Україні.
Тематичні напрями роботи семінару:
1. Порівняльна професійна педагогіка та кроскультурні діалоги.
2. Глобалізаційні виміри розвитку професійної освіти, педагогічної освіти та освіти дорослих.
3. Стратегії міжкультурної комунікації в освіті.
4. Професійний розвиток фахівців в умовах освіти впродовж життя: порівняльний аналіз.
5. Забезпечення якості професійної підготовки педагогічного персоналу у зарубіжних країнах.
6. Сучасні підходи до навчання іноземних мов і культур.
Робочі мови семінару – українська, англійська.
Форма участі – дистанційна.
Модератори семінару:
Наталя БІДЮК – доктор педагогічних наук, професор, директор Центру порівняльної професійної педагогіки, завідувач кафедри іншомовної освіти та міжкультурної комунікації Хмельницького національного університету
Наталя АВШЕНЮК – доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна, член Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти
Ключові доповіді Інтернет-семінару:
Наталя АВШЕНЮК, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна, член Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти
«Акредитація як дієвий механізм забезпечення якості вищої педагогічної освіти: міжнародний вимір»
Ярослав ПИЛИНСЬКИЙ, кандидат філологічних наук, провідний науковий співробітник відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України
«Сучасні механізми забезпечення якості педагогічної освіти та контролю за якістю викладання у США»
Людмила ДЯЧЕНКО, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України
«Особливості забезпечення якості підготовки вчителів у Німеччині»
Маріанна МАРУСИНЕЦЬ, кандидат філологічних наук, старший науковий співробітник відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України
«Забезпечення якості у закладах вищої освіти Австрії»
Катерина ГОДЛЕВСЬКА, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України
«Моніторинг якості вищої освіти: досвід Угорщини»
Надія ПОСТРИГАЧ, кандидат біологічних наук, старший науковий співробітник, старший науковий співробітник відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України
«Проблеми та виклики у процесі забезпечення якості вищої освіти в Туреччині»
Катерина СКИБА, доктор педагогічних наук, професор кафедри германської філології та перекладознавства Хмельницького національного університету
«Розвиток різних видів мовленнєвої комунікативної діяльності в умовах онлайн навчання»
Семінар завершився жвавою дискусією між учасниками семінару щодо подальших наукових розвідок у галузі порівняльної професійної педагогіки. Усі доповідачі і учасники наголосили на необхідності підвищення якості освіти та удосконаленні підходів до організації освітнього процесу з урахуванням конструктивних ідей та кращих освітніх практик зарубіжних країн. Особливо приємно відзначити активну участь у дискусії здобувачів вищої освіти за освітньо-професійною програмою «Англійська мова і література», а також аспірантів спеціальностей 011, 015 галузі знань 01 «Освіта /Педагогіка».
За результатами роботи семінару підготовлено електронний збірник матеріалів, присвячених актуальним дослідженням у галузі порівняльної професійної педагогіки. Учасники семінару отримали сертифікати і натхнення для подальших наукових пошуків.
Олена ДОРОФЄЄВА,
кандидат філологічних наук, доцент кафедри іншомовної освіти та міжкультурної комунікації
18.05.2021