Науково-практичний семінар на тему : «Методи і форми побудови інклюзивного освітнього середовища у гетерогенних групах та організаціях»

22 листопада викладачі та студенти кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки прийняли участь у науково-практичному семінарі на тему : «Методи і форми побудови інклюзивного освітнього середовища у гетерогенних групах та організаціях».

Під час роботи семінару обговорювались результати соціологічного дослідження проведеного кафедрою соціальної роботи і соціальної педагогіки в рамках реалізації спільного європейського проекту TEMPUS IV ПІДГОТОВКА ПЕДАГОГІВ І ОСВІТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ДО РОБОТИ З ГЕТЕРОГЕННИМИ ГРУПАМИ І ОРГАНІЗАЦІЯМИ.

З вітальним словом та презентацією проекту «Підготовка педагогів і освітніх менеджерів до роботи з гетерогенними групами і організаціями» виступив Йохна Микола Антонович, професор, проректор з міжнародних зв’язків Хмельницького національного університету.

Результати проведеного соціологічного дослідження у своїй доповіді на тему: «Особливості освітніх потреб обдарованих дітей та готовності педагогів до роботи з ними» представила Романовська Людмила Іванівна, доктор педагогічних наук, кандидат психологічних наук, професор, завідувач кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки ХНУ

З доповіддю на тему: «Реабілітація людей з обмеженими фізичними можливостями засобами фізкультури і спорту для подальшої їх адаптації у суспільстві» виступила Ольхова Тетяна Петрівна, начальник Хмельницького регіонального центру з фізичної культури і спорту інвалідів (ІНВАСПОРТ) Управління у справах сім’ї, молоді і спорту Хмельницької обласної державної адміністрації

Міжнародний досвід у своїй доповіді на тему : «Передові практики побудови інклюзивного освітнього простору (на прикладі середньої школи м. Бремен, Німеччина)» представила Стадник Валентина Василівна, доктор економічних наук, професор, професор кафедри менеджменту ХНУ

З доповіддю на тему: «Психолого-педагогічні засади створення оптимальних умов для соціальної адаптації дітей з особливими потребами у загальноосвітніх школах» виступив Попелюшко Роман Павлович, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри практичної психології та педагогіки ХНУ

Смертюк Алла Васлівна, директор ЗОШ №7 І-ІІІ ступеня м. Хмельницького, представила увазі учасників семінару доповідь на тему: «Удосконалення урочних та позаурочних форм роботи педагога як засобу розвитку творчої особистості учня»

Соколюк Галина Олександрівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту ХНУ виступила з доповіддю на тему: «Проблема інституційного забезпечення розвитку інклюзивної освіти в Україні»

Магур Анна Олександрівна, завідувач Хмельницької психолого-медико-педагогічної консультації виступила з доповіддю на тему: «Роль психолого-медико-педагогічних консультацій в організації інклюзивного навчання для дітей з особливими потребами »

Смолінська Оксана Анатоліївна, соціальний педагог ліцею №17, м. Хмельницького виступила з повідомленням на тему: «Новітні методи інклюзивної освіти дітей старшого шкільного віку у загальноосвітніх навчальних закладах»

На науково-практичному семінарі також були представлені доповіді такі теми:

«Здійснення соціально-педагогічної роботи з сім`ями, яких торкнулась проблема інвалідності» – Власюк Тетяна Михайлівна, директор Хмельницького обласного центру соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді.

«Роль інклюзивнї освіти у розвитку інтелектуальних здібностей школярів» – Наумов Олександр Володимирович, директор Хмельницької спеціалізованої школи №19 І-ІІІ ступеня.

«Вплив сім`ї на психоемоційну сферу обдарованої дитини» – Потапчук Євген Михайлович, завідувач кафедри практичної психології та педагогіки ХНУ, доктор психологічних наук професор.

«Реалізація методів і засобів інклюзивної освіти в умовах профільного навчання » – Кенц Олена Дем`янівна, директор Хмельницького багатопрофільного ліцею імені Артема Мазура.

Після семінару був проведений круглий стіл: «Методи і форми організації інклюзивного освітнього середовища у школах та вищих навчальних закладах» Модератором якого була: Романовська Людмила Іванівна, доктор педагогічних наук, кандидат психологічних наук, професор, завідувач кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки ХНУ

В обговоренні прийняли участь усі учасники науково-практичного семінару, соціальні педагоги, психологи шкіл м. Хмельницького, вчителі, директори та заступники директорів.

Активну участь у роботі круглого столу прийняли викладачі кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки підготувавши повідомлення для обговорення:

«Розвиток особистості дитини в інклюзивному освітньому просторі» – Шеремет Алла Михайлівна, старший викладач кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки ХНУ.

«Організація самостійної роботи обдарованих учнів в закладах освіти інклюзивної орієнтації» – Хмуринська Тетяна Олександрівна, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки ХНУ.

«Особливості навчання і виховання дітей в умовах гетерогенного освітнього середовища» – Попик Юрій Володимирович, кандидат психологічних наук, доцент кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки ХНУ.