Науковці ХНУ взяли участь у роботі науково-практичного семінару в рамках проекту TEMPUS-IV

Днями науковці ХНУ взяли участь у роботі науково-практичного семінару на тему «Орієнтована на компетенції розробка навчальних модулів у галузі різноманітності», який відбувся у Бременському університеті (Німеччина).

Хмельницький національний університет продовжує роботу над проектом TEMPUS-IV «Підготовка педагогів і освітніх менеджерів до роботи з гетерогенними групами і організаціями», який здійснює міжнародний консорціум університетів-партнерів. До складу консорціуму входять 18 провідних університетів із Німеччини, Австрії, Італії, Фінляндії, Росії, України, Білорусі, кожен із яких має значні досягнення у роботі зі створення інклюзивного освітнього простору. Черговим етапом роботи над створенням інклюзивного освітнього середовища став науково-практичний семінар на тему «Орієнтована на компетенції розробка навчальних модулів у галузі різноманітності», який відбувся 30 вересня-2 жовтня у Бременському університеті (Німеччина). Від Хмельницького національного університету у ньому взяла участь професор кафедри менеджменту, доктор економічних наук Стадник Валентина Василівна. Ось що вона розповіла про свою поїздку.

«Університет м. Бремен було вибрано для проведення семінару не випадково. Він є одним із найкращих університетів Німеччини, який працює із студентами-мігрантами (а їх навчається близько половини із загальної кількості студентів). У ньому дійсно створено інклюзивне освітнє середовище, яке дає змогу розкривати здібності і забезпечувати високий фаховий рівень підготовки кожного студента – незалежно від того, з яким рівнем знань він прийшов в університет на початку свого навчання. Поза тим, університет реалізує значну кількість проектів, які спрямовані на психолого-педагогічну підтримку школярів із сімей мігрантів – до цього безпосередньо залучаються студенти, отримуючи не тільки досвід практичної роботи із дітьми, а й навички психолого-педагогічних досліджень.

Очолює роботу у Бременському університет у сфері забезпечення різноманітності проректор з інтернаціональності і міжкультурності проф. Яземін Каракашолу, яка є визнаним у світі фахівцем із цієї проблеми. Вона виступила з вітальним словом перед учасниками семінару, окресливши завдання, які стоять перед університетом у цій сфері в процесі реалізації стратегії різноманітності. Професор Марк Тілен поділився з учасниками семінару досвідом університету зі створення інклюзивного освітнього середовища. Про особливості і зміст роботи учасників семінару у контексті створення навчальних програм підготовки педагогів і освітніх менеджерів до роботи у гетерогенних групах і організаціях розповіли керівники проекту – професор Ольга Грауман (Фондовий університет Хільдесхайма) і професор Певзнер Михайло Наумович (Новгородський державний університет ім. Ярослава Мудрого)

Професор Марк Тілен провів майстер-клас з розробки на основі компетентнісного підходу навчальних модульних програм підготовки бакалаврів і магістрів для роботи з гетерогенними групами (слухачі із обмеженими можливостями, обдаровані діти, діти-мігранти тощо). У процесі групової роботи учасники семінару розробили структуру модулів для бакалаврату, магістратури і підвищення кваліфікації фахівців з педагогіки і освітнього менеджменту

і презентували їх для експертної оцінки .

Учасники семінару відвідали одну із шкіл м. Бремен ( вищу школу на Кобленц-штрассе), яка спеціалізується на створенні інклюзивного освітнього середовища, оскільки працює з дітьми-мігрантами (50% школярів – саме такої категорії). Ми побували на уроках, мали змогу побачити унікальні методики, які використовуються у процесі навчання таких гетерогенних груп школярів, ознайомитися із думкою самих школярів відносно того, з якими проблемами вони стикаються у процесі навчання і як педагоги допомагають їх вирішувати. На фото 4 група учасників семінару біля основного корпусу школи.

Цікавою була і культурна програма – ми отримали чудові враження від прогулянки по вечірньому місту, ознайомилися із пам’ятками архітектури, історією міста, привітались із «бременськими музикантами»

Загалом, семінар був дуже насичений – як змістовно, так і пізнавально-емоційно. Крім запланованих робіт за програмою семінару, між його учасниками відбувся плідний обмін думками і досвідом практичної роботи у сфері організації навчального процесу для забезпечення різноманіття. Все це дасть новий імпульс і натхнення для реалізації тих цілей, які стоять перед кожним університетом у його роботі із створення сучасного освітнього простору».

International Relations Office