III Міжнародний науково-методологічний семінар «Розвиток порівняльної професійної педагогіки у контексті глобалізаційних та інтеграційних процесів»

17 квітня 2014 року у Центрі порівняльної професійної педагогіки Хмельницького національного університету з ініціативи кафедри практики іноземної мови та методики викладання відбувся III Міжнародний науково-методологічний семінар «Розвиток порівняльної професійної педагогіки у контексті глобалізаційних та інтеграційних процесів».

Організаторами семінару виступили: Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих, Хмельницький національний університет та Центр порівняльної професійної педагогіки. Почесною головою оргкомітету науково-методологічного семінару було обрано професора, дійсного члена НАПН України Нелю Ничкало.

На урочистій церемонії відкриття семінару із вступним словом виступив проректор з наукової роботи Хмельницького національного університету, професор Георгій Параска, який привітав усіх присутніх із відкриттям семінару та побажав плідної та результативної роботи. Далі із вітальними словами до учасників семінару звернулися завідувач відділу порівняльної професійної педагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України Наталія Авшенюк та завідувач кафедри практики іноземної мови та методики викладання Хмельницького національного університету, професор Наталя Бідюк.

Метою проведення заходу було сприяння розвитку порівняльної професійної педагогіки як наукової галузі та навчальної дисципліни в Україні. Під час роботи науково-методологічного семінару було висвітлено найактуальніші проблеми сучасної порівняльної професійної педагогіки, серед яких: розвиток життєвих та професійних компетенцій фахівців в умовах інтеграційних процесів, психолого-педагогічні аспекти реалізації зарубіжних підходів до професійної підготовки фахівців, а також проблеми освіти дорослих та підготовки педагогів в умовах культурного плюралізму. В рамках роботи семінару науковці також обговорили перспективні напрями розвитку професійно-педагогічної освіти з погляду компаративістики. Загалом у роботі семінару взяли участь близько 80 науковців, серед яких 13 доктори наук, професори та більш ніж 30 кандидати наук, доценти.

За підсумками науково-методологічного семінару було визначено перспективні напрями розвитку професійно-педагогічної освіти у компаративістичному вимірі, окреслено актуальні проблеми формування професійних компетентностей педагогічного, управлінського й виробничого персоналу, розпочато дискусію щодо методологічних засад порівняльно-педагогічних досліджень з проблем професійної освіти і освіти дорослих.

Ольга Осійчук,
відділ міжнародних зв’язків
та зв’язків з громадськістю ХНУ