27–29 вересня 2023 року професор кафедри міжнародних економічних відносин, доктор економічних наук Ілона Думанська реалізовувала індивідуальну програму академічної мобільності як учасник воркшопу в рамках BUP Teachers’ Course (Baltic University Program) на базі Ризького технічного університету (Латвія).
Програма воркшопу була насиченою, передбачала участь у тренінгах і семінарах з вдосконалення навиків генерування ефективних ідей щодо змін; обговорення проблем розвитку інтересу студентства до цілей сталого розвитку ООН; розуміння мінливих потреб сучасного суспільства та уміння їх забезпечувати, не ставлячи під загрозу здатність майбутніх поколінь; набуття досвіду впровадження освітніх методик SDG, ESD та Design Thinking під час реалізації освітніх проєктів змін.
Комітет воркшопу представляли Сінікка Суомалайнен і Сесілія Лундберг (Або Академія, Фінляндія), Татьяна Тамбовцева (Ризький технічний університет, Латвія), Шеферд Урендже (Уппсальський університет, Швеція), а учасниками були викладачі з Фінляндії, Швеції, Німеччини, Литви, Польщі та України. Організатори забезпечили низку освітніх заходів практичного спрямування щодо генерування інтересу студентів до сталого розвитку на основі проєктної роботи викладача з внесенням змін у освітні програми, зокрема:
– 27 вересня відбувся семінар на тему The Design fabric в Ризькому технічному університеті, в ході якого професорка і засновниця Інституту інновацій Idea Еліна Мікельсоне представила найкращі практики тренінгу з генерування ідей і змін. На основі сформованих інтернаціональних команд серед учасників воркшопу, відбувались інтелектуальні вправи на розвиток Design Thinking;


Фабрика Ідей в дії. Взаємодія інтернаціональних команд від Еліни Мікельсоне (Ризький технічний університет, Латвія)
– 28 вересня було презентовано методи SDG, ESD & Higher Education та лекторій щодо вступу до проєкту змін від Шеферда Урендже, проаналізовано кращі практики від Татьяни Тамбовцевої «Від проєкту змін BUP до подальших результатів у викладанні та навчанні» і практично апробовано ESD Exercise від Сесілії Лундберг;

Лекторій Шеферда Урендже (Уппсальський університет, Швеція) про Цілі ООН в умовах глобальних змін

Сінікка Суомалайнен (Або Академія, Фінляндія) про подальші етапи навчання в BUP Teachers’ Course
Цього ж дня відбулась активна робота учасників воршкопу над презентацією власного проєкту, який необхідно було відобразити на одному плакаті з подальшим обговоренням усіма учасниками у формі пітчингу;

Татьяна Тамбовцева: від проєкту змін BUP до подальших результатів у викладанні та навчанні

Робота професорки Ілони Думанської над презентацією власного проєкту змін
– 29 вересня у формі World café відбулась презентація попередніх проєктів змін. Професор Ілона Думанська презентувала свій проєкт змін: «Summer School of Sustainable Development by 3E: Education-Economy-Ecology». Отримала схвальні відгуки від колег, настанови щодо подальшої реалізації проєкту та пропозиції співпраці.


Проєкт змін від Ілони Думанської на воркшопі в Ризі: Summer School of Sustainable Development by 3E: Education-Economy-Ecology
Як результат участі у воркшопі було досягнуто мету академічної мобільності щодо поглиблення професійних знань, умінь і навичок; набуття спеціальних фахових, науково-методичних і педагогічних компетентностей щодо інтеграції цілей сталого розвитку ООН у викладанні; оволодіння сучасними методами вирішення професійних завдань на основі проєкту змін в освітньому процесі та зроблені перші кроки до реалізації власного освітнього проєкту змін Summer School of Sustainable Development by 3E.
За інформацію кафедри міжнародних економічних відносин