ПРОГРАМИ МОБІЛЬНОСТІ З АКАДЕМІЧНИХ ОБМІНІВ І НАУКОВИХ СТАЖУВАНЬ У ХНУ В РАМКАХ ПРОЕКТУ ТЕМПУС–4

У серпні учасники міжнародного науково-освітнього проекту ТЕМПУС-543873 «Підготовка педагогів і освітніх менеджерів до роботи з гетерогенними групами» із України проходили стажування в університеті Link Campus (Італія, м. Рим).

Від Хмельницького національного університету у стажуванні брали участь проректор з міжнародних зв’язків Йохна М.А. і професор кафедри менеджменту Стадник В.В. Темою стажування було вивчення європейського досвіду у реалізації програм мобільності студентів, аспірантів і викладачів в рамках Болонського процесу.

Для нашого університету це стажування було корисним з погляду подальшого розвитку програм подвійного диплому. На сьогодні одна програма вже реалізується з Люблінським технічним університетом. У цьому навчальному році університет планує започаткувати програму подвійного диплому для паралельного навчання магістрів спеціальності «Менеджмент і адміністрування» з Природничо-технологічним університетом м. Бидгощ (Польща).

Важливими для нашого університету є й інші форми мобільності студентів, аспірантів і викладачів. Розвиток таких форм у європейських університетах також був одним із предметів обговорення в ході стажування. Ним поділилась проф. Діана Спулбер із Університету Генуї (Італія). Українські колеги мали можливість дізнатись і думку студентів щодо мобільності та Болонського процесу в цілому. Так, студент магістратури Agostini Lorenzo розповів про особливості навчання в магістратурі в Римському університеті та про свої плани щодо стажування в Технічному університеті Кошице (Словаччина). В свою чергу, студентка магістратури із словацького університету Micaela Duralieva представила свою програму стажування в Link Campus University.

Для нашого університету цей досвід є дуже важливим, оскільки його запозичення даватиме змогу студентам взяти участь у програмах мобільності в європейських університетах – партнерах ХНУ. Серед них є провідні університети Австрії, Німеччини, Великобританії, Польщі, Іспанії та ін. Матимуть ширші можливості долучитися до передових практик організації навчального процесу і опанувати сучасні методи інтерактивності й педагогічної майстерності і викладачі ХНУ.

Мобільність у наукових дослідженнях важлива і для аспірантів і докторантів – через програми академічних обмінів і наукових стажувань. В рамках проекту ТЕМПУС-543873 навесні 2016 р. Хмельницький національний університет матиме змогу послати на стажування в один із європейських університетів і своїх аспірантів. Проте претенденти на стажування мають пройти конкурсний відбір – як за знанням англійської (чи німецької) мови, так і за результатами уже здійснених досліджень.

Не менш важливими для реалізації проекту ТЕМПУС-543873 були і доповіді проф. Лаури Ліполі, присвячена питанням розвитку інклюзії в Link Campus University. Вона ознайомила стажерів із діяльністю університетської лабораторії LinkLab, яка займається статистичним аналізом, проводить опитування громадської думки, кількісні та якісні соціологічні дослідження. Колеги обговорили і можливості проведення міжнародних досліджень, в рамках яких доцільне вивчення:

– думки батьків про інклюзію,

– ефективності інклюзивної освіти,

– ролі експертів в інтеграції дітей у навчальне середовищ тощо.

Учасникам стажування цікаво було також дізнатися про електронне навчання та розвиток E-campus в Link Campus University у контексті Болонського процесу. Із розробками Хмельницького національного університету у сфері побудови віртуального освітнього середовища колег знайомила проф. Стадник В.В.

В ході жвавих дискусій і за результатами Work Shop були напрацьовані нові рекомендації для реалізації проекту ТЕМПУС- 543873, які будуть корисними і для організації навчального процесу в ХНУ.

Цікавою і насиченою враженнями була й культурна програма стажування, адже Рим – це сама історія, де перемішані епохи і століття. Під час екскурсій стоптали кілометри древньої бруківки, доторкнулись до історії в її археологічному втіленні, увібрали в себе дух і велич Ватикану, дивувались масштабами майже розтягнутого на потреби наступних століть Колізею, були зачудовані творінням митців епохи Відродження і сучасності, вражені масштабами і архітектурною вибагливістю споруд далекого і не такого далекого минулого.

<!– Вкраплення історії у сучасність –>

І захоплювались мудрістю італійців, які кожен камінець історії, кожну вцілілу її частинку зберігають як неоціненний скарб, даючи можливість нащадкам побачити і відчути могутність Древнього Риму і його цивілізаційний поступ.

Професор кафедри менеджменту, д.е.н. Стадник В.В.