Неформальна освіта – наша відповідь covid-19

В умовах сучасних викликів і пересторог, коли карантин позбавив нас можливості бути присутніми в аудиторіях, одним з напрямів отримання цікавої і корисної інформації, поряд з дистанційним навчанням, стала неформальна освіта.

Неформальна освіта передбачає залучення до читання лекцій та проведення тренінгів-практикумів не лише дипломованих фахівців-науковців, але і практиків, які в умовах пандемії залишаються успішними в бізнесі. Саме приклад таких успішних підприємців, на наш погляд, має надихати здобувачів вищої освіти навіть у скрутні для економіки часи.

Для підвищення «бойового» духу і посилення мотиваційної складової навчання, колективом кафедри маркетингу і торговельного підприємництва ХНУ за підтримки Української асоціації маркетингу, започатковано курс лекцій-тренінгів з неформальної освіти. На даний час проведено 6 відеоконференцій, до яких долучилися провідні фахівці-практики у сфері маркетингу, реклами, маркетингових досліджень, логістики і торговельного підприємництва.

Приємно зазначити, що активну участь в організації неформального навчання поряд з визнаними «гуру», взяли і випускники кафедри. Цікаву інформацію на актуальну тематику у вигляді лекції-практикуму надала Алла Кострубська, Head of Sales and Marketing Department Stfalcon (IT company). Її лекція-практикум на тему: «SMM практика», познайомила учасників конференції з прийомами і методами просування в Instagram. Зацікавленість в цій події проявили понад 60 осіб, у тому числі, близько 50 студентів денної форми навчання. Всі учасники взяли участь у дискусії, проявили зацікавленість, а також із задоволенням виконували отримані завдання.

Зважаючи на багаторічну співпрацю кафедри маркетингу і торговельного підприємництва з Українською асоціацією маркетингу і Фондом Еберта, цілком логічним стала участь президента ГО «Українська Асоціація Маркетингу», голови Індустріального Гендерного Комітету з Реклами – Лилик Ірини Вікторівни у запропонованих заходах.

Лекція-тренінг «Сексизм в рекламі: як не просувати домашнє насильство» стала знаковою подією, особливо в умовах карантину.

Надана в лекції інформація об’єднала в режимі Zoom-конференції близько 70 учасників. У цей раз до процесу долучилися і наші колеги (викладачі, студенти й аспіранти) з інших регіонів, а саме: Івано-Франківська, Вінниці, Києва, Тернополя, Харкова, Одеси, Черкас. Запропонована дискусія дозволила виявити проблемні питання щодо сексизму в рекламі, визначити його характерні риси, а також визначити заходи для його запобігання.

Ще однією «родзинкою» стала участь у проєкті представників реального бізнесу – Групи компаній Infomir. Важливим, насамперед для студентів, стало ознайомлення з діяльністю ефективної компанії як на ринку України, так і на зарубіжних ринках в умовах пандемії. Директор з маркетингу Групи компаній Infomir, к.е.н. Ігор Окландер провів лекцію-презентацію на тему: «Маркетингова діяльність міжнародної компанії в період Covid-19».

На наш погляд, важливим в цій зустрічі стало і те, що в умовах карантину, коли більшість підприємств скорочують свою діяльність і присутність на ринку, компанія Infomir нарощує обороти, запроваджує інновації та здійснює волонтерську діяльність (друкує на 3D принтерах фільтри для апаратів штучного дихання). Саме такі позитивні приклади потрібні сьогодні для подолання депресивного настрою в суспільстві.

Ще одна проблема, яка сьогодні існує в інтернет-просторі, є проблема сприйняття і передачі неправдивої та/або некоректної інформації, що насамперед пов’язана з низькою медіаграмотністю суспільства в цілому. Саме ці аспекти розглядалися в презентації Ольги Мороз, випускниці кафедри маркетингу ХНУ, а на сьогодні – тренера, активістки громадських організацій та членкині Молодіжної ради при Обласній Державній Адміністрації. Спікер наголосила на тому, що фейк – це підробка, фальшивка, яка розповсюджується навмисно для того, щоб дезінформувати аудиторію. Фейками є також фотографії, оброблені у фотошопі, спеціально створені відеоролики; написані або вигадані неправдиві новини, які важко відрізнити від правдивих; створені акаунти вигаданих людей у соціальних мережах, через які розповсюджується неправдива інформація або реальних осіб, які навіть не здогадуються про свою участь у тих чи інших подіях.

Основною метою фейкових повідомлень як інструменту інформаційної війни є посіяти сумніви і переконати аудиторію у правдивості поданої інформації, а завданням – дезінформувати аудиторію, пропагувати власне бачення, політику чи позицію, викликати агресію, посіяти паніку, спонукати до певної дії, активувати увагу і зацікавити аудиторію, переконати аудиторію за допомогою вигаданих фактів, залякати аудиторію тощо. Тобто, що широко використовується саме в умовах Covid-19.

Ольга Мороз також визначила напрями відстежування і боротьби з фейками, які застосовують міжнародні компанії та інтернет-провайдери.

Далі естафету підхопив здобувач ступеня доктора філософії за спеціальністю 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність, а також підприємець у сфері канцелярського бізнесу Михайло Гавенко.

На сьогодні канцелярські товари можуть бути умовно приєднаними до товарів першої необхідності, а отже важливо забезпечити ефективне функціонування цього сегменту ринку. А для слухачів став цікавим досвід успішної компанії в цій царині бізнесу.

Ще одним цікавим спікером в процесі проведення лекцій-тренінгів з неформальної освіти, виступила Анна Шахдінарян, провідний фахівець у сфері маркетингових досліджень компанії Kantar TNS Ukraine.

Вона ще раз нагадала, що будь-які дослідження для кращого засвоєння інформації мають бути правильно презентованими. Проведений тренінг відмічався простотою викладення інформації і практичною спрямованістю. Аудиторія склала понад 75 учасників, тренінг тривав майже півтори години і викликав неймовірну зацікавленість.

Таким чином, експеримент охопив понад 500 слухачів, об’єднав представників різних регіонів України, надав стимул до вивчення і опанування цікавих маркетинг-логістичних трендів.

На цьому експеримент з неформальної освіти в Хмельницькому національному університеті не завершується. Вже цього тижня нас очікують зустрічі з новими і вже улюбленими спікерами. До нас приєднується Хмельницька торгово-промислова палата, асоціація роботодавців, ПриватБанк, а також діючі інтернет-маркетологи.

Тематика лекцій-тренінгів розширюється.

Приєднуйтеся до нас! Беріть участь в онлайн тренінгах – вони не дають вичерпних відповідей на всі питання, але допомагають побачити напрям і перспективу!

НЕФОРМАЛЬНА ОСВІТА – НАША ВІДПОВІДЬ COVID-19!

21.04.2020