ЗАХИСТ НАВЧАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ СТУДЕНТАМИ-ФІЛОЛОГАМИ

Нещодавно на кафедрі слов’янської філології відбувся захист педагогічної практики студентів четвертого курсу спеціальності «Українська мова і література».

Щорічно студенти-філологи, майбутні бакалаври, мають можливість відчути себе у ролі справжнього вчителя завдяки навчально-педагогічній практиці, яка триває 4 тижні у загальноосвітніх навчальних закладах Хмельниччини.

Щапіна Олександра з учнями Хмельницької СЗОШ № 1

Молоді практиканти з гідністю представили свій навчальний заклад та спеціальність у загальноосвітніх закладах Хмельницької області, демонструючи високий рівень знань не лише в галузі мовознавства та літературознавства, а й в інших – історії, психології, педагогіці.

Обов’язковим завданням для студентів було проведення відкритих уроків, виховного заходу та класної години, з чим вони, звичайно, успішно впоралися.

Проциш Наталія проводить виховний захід у Новоушицькій ЗОШ І – ІІІ ст. № 2

Виконуючи обов’язки вчителя української мови та літератури (у 5 – 9 класах), студенти реалізовували набуті знання на практиці, тобто у живому спілкуванні з учнями на уроках. Комусь це вдавалося легко, комусь – важче.

Коза Анна з учнями ЗОШ І – ІІІ ступенів с. Шаровечка Хмельницького району

Не менш цікавим був і захист практики, який проходив у два етапи: презентація-узагальнення результатів практики кожним студентом (мультимедійне представлення власних матеріалів) та вирішення педагогічних завдань-ситуацій. Варто зауважити, що у такий спосіб студенти мають змогу не лише продемонструвати свої знання із ключових дисциплін, а й закріпити вивчене та перевірити себе.

Саме під час захисту студенти ділилися враженнями про перший урок, про непосидючих учнів, про те, що відчували, коли ставили відповідні оцінки за невиконане домашнє завдання, і як готувалися до уроків.

Найважче для молодого педагога – правильно оцінити відповідь (Більчук Лілія з учнями Красилівської гімназії)

Керівники навчально-педагогічної практики (к. пед. н., доцент кафедри слов’янської філології Подлевська Н. В., к. філол. н., доцент кафедри слов’янської філології Торчинська Н. М., к. пед. н., доцент кафедри слов’янської філології Горячок І. В., ст. викладач кафедри слов’янської філології Терещенко Л. В.) брали активну участь у діалозі зі своїми майбутніми колегами, ставлячи різнопланові питання, що надавало захисту ще більшого піднесення й емоційності.

Цікаво було почути, які інтерактивні методи та прийоми студенти використовували на своїх уроках, які педагогічні ситуації довелося вирішували (яким чином) і найголовніше: «Чи хочете ви бути вчителем української мови та літератури?»

Відкритий урок Мороз Тетяни у ТБЛ № 4 м. Хмельницького

Варто зауважити, що переважна більшість студентів групи ФУМ-11-1, зокрема, Мороз Тетяна, Коза Анна, Глега Діана з упевненістю вирішили, що вони обрали правильний шлях, здобуваючи таку нелегку професію вчителя. Були й такі, для яких більш близькою виявилася виховна робота (Більчук Лілія). Проте кожен із студентів-практикантів чітко усвідомив важливість і необхідність праці педагога.

Виховна година Глеги Діани у ЗОШ І – ІІІ ст. с. Шаровечка Хмельницького району

Навчально-педагогічна практика – це перший, надзвичайно важливий і визначальний досвід студентів. Це невід’ємний складник успішного застосування набутих знань, умінь і навичок у стінах університету у реальній практичній діяльності на уроках мови і літератури загальноосвітніх навчальних закладів. Підтвердженням цього висновку є самі студенти-практиканти, у пам’яті яких навчальна практика, сповнена емоцій, хвилювань, вражень, залишиться на все життя як цінний досвід на шляху до становлення їх як філологів-педагогів.

Більчук Лілія,
студентка групи УМЛ-11