15 квітня 2024 року відбувся вебінар під назвою “Інституційна спроможність для управління змінами” в рамках проєкту DAAD “Bologna Hub Peer Support II”. Хмельницький національний університет був одним із чотирьох університетів, що презентували успішні результати участі у проєкті.

Проєкт розпочато у 2022 році, наразі команда у складі 26 експертів з 18 країн ЄС консультують університети-учасники з питань Болонського процесу. Хмельницький національний університет став одним із 36 провідних університетів, відібраних серед сотень кандидатів на участь у проєкті «Bologna Hub Peer Support II». В рамках проєкту 13 та 23 жовтня 2023 року у Хмельницькому національному університеті відбулися консультативні зустрічі експертів і працівників університету.
15 квітня результати участі у проєкті представляла проректор з науково-педагогічної роботи Катерина СКИБА. Метою семінару було обговорення ключових аспектів щодо підсумків консультаційних зустрічей. Учасники обговорювали джерела натхнення для поліпшення освітнього процесу, методи втілення цілей, складнощі у реалізації планів, роль університетського керівництва, способи мотивації студентів і викладачів, пошук фінансових та людських ресурсів, часові та організаційні виклики впровадження змін у системі освіти, необхідність стратегічного підходу до трансформації структур та впровадження нових підходів.

На початку семінару Симона Лаче, проректор з питань інтернаціоналізації та оцінки якості освіти Трансільванського університету в Брашові, поділилася досвідом впровадження Програми інституційної оцінки (Institutional Evaluation Programme – IEP).

Далі учасники були розділені на чотири групи, де спікери провели презентації. Катерина СКИБА розповіла про основні виклики інституційної трансформації: розробка комплексної стратегії цифровізації та її ефективна реалізація, впровадження та використання мікрокредитних програм, ефективне узгодження існуючих у ХНУ програм здобуття ступенів вищої освіти з європейськими стандартами. Після презентацій спікерів учасники мали можливість ділитися досвідом участі своїх університетів в проєкті та обговорити способи подолання перепон на шляху до здійснення трансформаційних змін у ЗВО.
Результати вебінару свідчать про глибокий інтерес та активну участь учасників у питаннях інституційної спроможності для управління змінами. Проєкт продовжує розвиватися, надаючи можливість університетам обмінюватися найкращими практиками та знаходити ефективні рішення для подальшого розвитку освітнього процесу в Європі та світі.
Відділ міжнародних зв’язків