16-17 травня 2016 року в стінах Хмельницького національного університету за сприяння кафедри іноземних мов ХНУ відбувся практичний семінар-вікітренінг для викладачів ВНЗ «Проекти Вікімедіа в освіті», який провели представники Громадської організації «Вікімедіа Україна» із метою залучення до написання, редагування україномовної версії Вікіпедії та використання проектів Вікіпедії в наукових дослідженнях, навчальному та виховному процесах.
Доповідачів і тренерів першого в Хмельницькому національному університеті вікі-вишколу, учасників і студентів привітав проректор з науково-педагогічної роботи ХНУ Сергій Анатолійович Матюх, який наголосив на значимості оволодіння викладачами і студентами навичок застосування у своїй професійній діяльності засобів медіа-освітніх технологій, відзначив перспективи подальшої співпраці.
З наступним привітанням виступила завідувач кафедри іноземних мов доктор психологічних наук, професор Катерина Валентинівна Олександренко, яка у своїй промові однією з найбільших переваг при використанні медіа-освітніх технологій визначила активізацію мотиваційно-пізнавального моменту на занятті, а також зазначила, що поєднання інформаційної складової з використання нестандартних підходів до проведення заняття призводить до інтенсифікації навчального процесу. Катерина Валентинівна також висловила сподівання на розширення співпраці викладачів і студентів ХНУ з ГО «Вікімедія Україна».
Доцент кафедри іноземних мов Олена Олександрівна Нагачевська, яка є одним з ініціаторів приїзду команди тренерів ГО «Вікімедія Україна» до ХНУ з метою проведення першого, «ознайомчого», практичного семінару, привітала учасників вікі-вишколу і поділилась власним досвідом набуття навичок редагування і допису статей в українській версії Вікіпедії та застосування набутих знань при проведенні практичних занять, в організації самостійної роботи студентів, при написанні рефератів, курсових і магістерських робіт.
Всі доповідачі наголошували на тому, що формування національно-соціальних компетентностей студентів через застосування інформаційно-комунікативних та медіа-освітніх технологій – одна з проблем сучасної системи освіти. Вікіпедія – середовище, яке зможе допомогти сформувати такі компетентності. Проте, через недостатні знання в редагуванні Вікіпедії викладачами і студентами, цю проблему вирішити важко. В цьому суттєвою допомогою є освітній вікітренінг.
В програмі першого дня вікітренінгу були такі теми: «Мотивація редагування Вікіпедії», «Соціальна й організаційна структура», «Основні політики Вікіпедії», «Редагування сторінок Вікіпедії». Окремі презентації були присвячені таким інтернет-проектам як «Вікіцитати» та «Вікіджерела», «Вікісховище», а також проектам, що реалізуються під егідою “Вікімедіа Україна” – фотоконкурсам «Вікі любить Землю», «Вікі любить пам’ятки». В другій половині дня учасники семінару отримали можливість практичного застосування набутих теоретичних знань, а саме, розпочали створення нових статей в українській Вікіпедії.
Піднімалися на семінарі і правові питання, зокрема питання авторських прав і плагіату.
Цікавим і корисним виявився наступний день практичних занять, коли були презентовані «Освітня програма» ГО «Вікімедіа Україна», «Проекти Вікімедіа в освітньому процесі», «Використання потенціалу Вікіпедії у навчанні: варіанти застосування вікіпроектів, успішний досвід закордоном». Учасники ознайомились із функціями та можливостями особистих сторінок та сторінок обговорення.
Крім того, викладачі отримали можливість створення сторінок курсів, ознайомились з правилами запису до них студентів, навчились переглядати статистику їхньої діяльності. Тренери поділилися власним успішним досвідом роботи зі студентами на створених курсах, організації СРС та контролю.
Всі учасники, які успішно пройшли теоретичний курс і досягли відмінних результатів на практичних заняттях, були нагороджені Сертифікатами учасників семінару-вікітренінгу від ГО «Вікімедія Україна».
Організатори і учасники семінару високо оцінили професійну роботу всієї команди тренерів Громадської організації «Вікімедія Україна» (Юрія Булки, Максима Підліснюка, Ганни Хроболової, Віри Моторко, Леоніда та Олександра) і висловили задоволення від набуття нових знань та досвіду застосування новітніх технологій. Всі висловлені думки об’єднує щире бажання продовжити навчання і перейти до нового етапу співпраці із залученням більшої кількості викладачів і студентів.
Інформація кафедри іноземних мов