Масштабне дослідження громадської думки в Хмельницькій міській територіальній громаді під керівництвом Ольги Заславської

10 травня завідувачка кафедри міжнародної комунікації та політології, керівниця Соціологічної лабораторії Хмельницького національного університету Ольга Заславська презентувала програму опитування для визначення потреб, пріоритетних напрямів і завдань, спрямованих на формування Стратегії відновлення Хмельницької міської територіальної громади.

Відновлення є вкрай важливим для громад, адже вони відіграють ключову роль у відновленні країни в цілому. Тому нагальною є потреба більш глибоко зрозуміти ключові виклики сьогодення та «почути голос» мешканців громади.

Дослідження планується провести Комунальною установою «Агенція розвитку Хмельницького» з Хмельницьким національним університетом і Хмельницьким університетом управління та права імені Леоніда Юзькова у співпраці. Керуватиме процесом Ольга Заславська – кандидатка політичних наук, доцентка, завідувачка кафедри міжнародної комунікації та політології ХНУ та очільниця Соціологічної лабораторії ХНУ. Соціологічною лабораторією ХНУ спільно з працівниками агенції розроблено опитувальник. До роботи інтерв’юєрами планується залучити студентів двох провідних закладів вищої освіти обласного центру: ХНУ та ХУУПу. Соціологічне дослідження проводитимуть методом анкетування. Сама анкета складається із двох десятків питань, які здатні ширше окреслити оцінку нинішнього стану справ у громаді, виявити ключові недоліки, обрати пріоритетні варіанти їхнього розв’язання та сформувати загальне бачення жителів щодо майбутнього розвитку Хмельницької міської територіальної громади.

«Ця соціологічна інформація насправді дуже важлива. На даних, які отримають студенти-волонтери, базуватиметься ухвалення рішень різних робочих груп. Також використовуватимемо їх під час формування «Стратегії відновлення громади», роботи над якою розпочнуться восени», – пояснив значення опитування заступник Хмельницького міського голови Микола Ваврищук.

«Для нас орієнтування на громадську думку хмельничан – один із основоположних стовпів роботи. Тож час від часу ми звертаємося до подібних досліджень. Так з 4 по 28 квітня КУ «Агенція розвитку Хмельницького» власними силами провела онлайн-опитування «Портрет громади: погляд із середини»», участь у якому брав 221 респондент. Втім, розуміємо, що отримані результати зможемо використовувати переважно у вузьких сферах. Зовсім інша справа – методологічний підхід, який застосовують виші. Дані, отримані молодими науковцями, ляжуть в основу низки стратегічних ініціатив у місті», – розповідає директор КУ «Агенція розвитку Хмельницького» Олег Черненко.

«Наприкінці наступного тижня студенти-волонтери вийдуть на вулиці міста – почнуть так званий польовий етап роботи. Він триватиме пів місяця. Ще тиждень опрацьовуватимемо результати і на початку червня презентуємо їх громадськості», – окреслила часові межі дослідження Ольга Заславська.

Одним із важливих чинників забезпечення якості підготовки сучасних фахівців є тісна співпраця з стейхголдерами, тобто колом осіб, які є зацікавленими у майбутніх випускниках. Участь здобувачів вищої освіти та викладачів ХНУ у проєкті – чудовий приклад такої співпраці.

Детальніше в сюжеті:

Інформація кафедри міжнародної комунікації та політології