IV Міжнародний науково-методологічний семінар «Розвиток порівняльної професійної педагогіки у контексті глобалізаційних та інтеграційних процесів»

25 травня на базі Центру порівняльної професійної педагогіки відбувся IV Міжнародний науково-методологічний семінар «Розвиток порівняльної професійної педагогіки у контексті глобалізаційних та інтеграційних процесів», участь у якому взяли не лише науковці з України, а й викладачі польських ВНЗ.

Організаторами семінару виступили: Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих, Хмельницький національний університет та Центр порівняльної професійної педагогіки.

1. Особливості розроблення і впровадження спільних навчальних програм ВНЗ в умовах формування загальноєвропейського освітнього простору.

2. Організаційно-педагогічні засади професійної підготовки фахівців: порівняльний аспект.

З вітальними словами звернувся проректор з наукової роботи ХНУ, доктор технічних наук, професор Параска Георгій Борисович, наголосивши, що проведення таких заходів є потужним поштовхом в приєднанні до європейського освітянського наукового простору та побажав учасникам плідної результативної роботи.

Про перспективи співпраці з питань програми подвійного диплому розповів ксьондз, професор Полонійної Академії в Ченстохові (Польщі) Анджей Криньські.

Доповідь викликала жваву дискусію, під час якої обговорювали проблеми розподілу навчальних кредитів для здобуття подвійного диплому. Учасників семінару дуже цікавили особливості організації навчального процесу в польських вузах: кількість предметів, які вивчає студент у семестрі; дисципліни, які вивчаються у магістратурі; функції викладача в навчальному процесі та відповідальність за якість освіти; а також поняття терміну «навчально-виховний процес».

Кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, докторант відділу зарубіжної педагогічної освіти і освіти дорослих Інституту педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України Авшенюк Наталія Миколаївна дала характеристику спільних освітніх програм у транснаціональному просторі вищої освіти.

Про механізми розробки освітніх програм в університетах Великої Британії доповіла кандидат педагогічних наук, доцент кафедри практики іноземної мови та методики викладання ХНУ Мартинюк Олена Володимирівна.

Особливості з навчання соціальної роботи висвітлив у своїй доповіді кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник відділу зарубіжної педагогічної освіти і освіти дорослих Інституту педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України Пилинський Ярослав Миколайович.

За підсумками науково-методологічного семінару було визначено перспективні напрями співпраці з польськими ВНЗ в рамках подвійного диплому, а також обміну досвідом щодо методологічних засад створення освітніх програм.

Алла Коханська,
відділ зв’язків з громадськістю