20 лютого у Хмельницькому національному університеті на кафедрі теорії та методики трудового і професійного навчання пройшов захист звітів та презентація творчих робіт студентів спеціальності «Технологічна освіта» групи ТО-11-1 за результатами проходження навчально-технологічної практики.
Під час проходження цієї практики студенти ознайомилися та набули навичок з оздоблення виробів у техніці «геометричне різьблення» та виготовлення виробів в техніці «кракле» (мозаїка з яєчної шкаралупи).
Студенти продемонстрували високий рівень майстерності в даних техніках. Дівчата виготовили під керівництвом Яковлєва Анатолія Адольфовича високохудожні кухонні дощечки. Відмітимо, що роботи виконувалися з особливою любов’ю і старанням, оскільки вони були присвячені у подарунок своїм матерям до дня 8 березня.
Також своїми роботами порадували хлопці, які працювали під керівництвом Корницької Лариси Анатоліївни. Вони презентували незвичайні художні вироби. Що в них незвичайного? Справа в тому, що всі пейзажі, зображення тварин виконані у техніці мозаїки із використанням яєчної шкаралупи. Слід наголосити, що яєчна шкаралупа, яка використовувалася в роботах, лише натурального кольору.
Мистецтво мозаїки з яєчної шкаралупи носить ще назву «кракле». Яєчна шкаралупа є близькою родичкою мармуру. Така ж міцна, прекрасно шліфується і полірується, після чого її поверхня дає рівний м’який блиск, подібний до блиску полірованої кістки чи мармуру. Такі картини довговічні. Однак, виготовлення виробів у цій техніці – дуже кропітка робота, яка вимагає посидючості, терпіння, вміння гармонійно поєднувати різні відтінки кольорів, тим самим надаючи реалістичності зображенню.
Картини в техніці «кракле» виглядають настільки натуралістично, що їх часто приймають за традиційний живопис маслом. Багато хто навіть не вірить, що це не фарба, а вміле поєднання шматочків яєчної шкаралупи. Крім естетичної насолоди, техніка «кракле» допомагає досягти душевної рівноваги, стати більш впевненим у собі, навчитися розуміти гармонію і мудрість природи.
Захист пройшов успішно. Студенти продемонстрували не лише високий рівень умінь і навичок з опанованих ними технік, а й показали глибокі знання теоретичних основ з художньої обробки матеріалів.