«Без практики– теорія марна, після практики теорія – очевидна»(Д. Уільямс)

Нещодавно студенти 4 курсу спеціальності «Філологія. Українська мова та література» захистили педагогічну практику, яку проходили протягом лютого у загальноосвітніх закладах І-ІІІ ступенів Хмельницької, Вінницької, Львівської областей.

Захист проходив у формі ділової гри «співбесіда при прийомі на роботу». Наукові керівники – викладачі кафедри слов᾿янської філології: кандидат педагогічних наук, доцент Горячок Інна Владиславівна, завідувач кафедри слов᾿янської філології, кандидат педагогічних наук, доцент Подлевська Неля Володимирівна, кандидат філологічних наук, доцент Станіславова Людмила Леонідівна, кандидат філологічних наук, доцент Торчинська Наталія Миколаївна, старший викладач Терещенко Людмила Вікторівна ставили цікаві запитання та ділилися власним досвідом. Марцонь Сергій, студент групи ФУМ 13-1, виконував роль директора школи, якому терміново треба знайти на роботу вчителя-словесника, тому і був організований кастинг для потенційних кандидатів – інших студентів цієї групи. На завершенняі сам «директор» розповів про свій перший педагогічний досвід.

Під час проходження педагогічної практики студенти мали змогу випробувати себе, зробити перший крок до самореалізації у педагогічній діяльності. Нам було цікаво, вперше у своєму житті, бути в ролі вчителя української мови та літератури.

Нас переповнювали роздуми та хвилювання: «Як нас сприймуть учні? Чи легко буде утримати увагу та цікавість школярів? Як налагодити дисципліну на уроці? Як це, коли ти задаєш домашнє завдання, а не тобі? Чи це є моїм життєвим призначенням чи ні?»

Кожен із студентів-практикантів чітко усвідомив важливість і необхідність праці педагога.

Під час практики ми зрозуміли, що для досягнення високих результатів у навчальному процесі важливо на уроці дотримуватися правильної організації діяльності учнів. Також важливим для вчителя є приділяти увагу кожному учневі,активізувати їх і пропонувати різні види робіт.Для того, щоб школярі не втратили інтерес до уроків, студенти використовували інтерактивні методи навчання. Це сприяло розвитку пізнавальної активності учнів, стимулювало їх навчання.

Ніщо так не поєднує людей, як спільна діяльність та позитивні емоції. Тому під час практики ми мали можливість побувати у ролі класних керівників та організовувати години спілкування та різноманітні виховні заходи, у яких діти виявляли свою творчість та креативність. Ми старалися використати всі свої уміння та навички, щоб налагодити контакт з учнями, щоб зрозуміти кожну дитину.

Радимо майбутнім студентам, що будуть проходити педагогічну практику, добре вчити дисципліни свого фаху, обов’язково стежити за чистотою свого мовлення, розвивати свій інтелект та ерудицію, а також любити і поважати дітей.

Загалом, майбутній вчитель-філолог – це особистість багатогранно розвинена, позитивно налаштована.Якщо ви мрієте бути хорошим спеціалістом у цій галузі, то вам потрібно взяти до уваги«рецепт успіху» від ЛіаниМільчановської:

Багато професій у світі,

У кожної своя мета.

Та серце віддавати дітям

Це вчитель може, тільки так, спроста.

Нас мови рідної навчають,

На найпрекраснішій з планет.

Вірші чудові всім читають,

Успішності їх повідаю рецепт.

Спочатку знадобиться нам натхнення,

Бо без нього нікуди.

Таке в нас є вже сьогодення

Та інгрідієнти ще не всі.

Беремо трішечки ми щастя

Терпіння, радості, добра.

Велику ложку співчуття,

До тіста вже дивитися пора.

Робитимемо тісто з найкращих компонентів,

Щоб дарували нам побільше яскравих моментів,

Форми змастимо турботою,

Щоб працювали з більшою спільнотою.

Зверху хистом посипаємо,

Щіпку мудрості й любові додаємо,

З усмішкою все це випікаємо.

Готово! Смачного всім бажаємо!

Педагогічна практика студентів групи ФУМ 13 1 Хмельницького національного університету (відео)

Матеріал підготували студенти ФУМ-13-1:
текст – Іванчишин Оксана,
фото та відео – Ставінога Ольга та Мільчановська Ліана