6.04.2023 року, в рамках реалізації проекту Erasmus+: КА2 CBHE «UKROTHE» – розвиток навчальної програми з ерготерапії в Україні у Хмельницькому національному університеті, відбулася чергова робоча зустріч між членами навчальної мережі.
Навчальна мережа Хмельницького національного університету (Learning Network Khmelnitsky National University) – це колектив викладачів, студентів, лікарів, ерготерапевтів, педагогічних працівників, представників влади, які об’єднанні спільною ідеєю інформування суспільства щодо особливостей професійної діяльності ерготерапевтів, впровадження якісної підготовки майбутніх фахівців з ерготерапії в Україні, визнання професії ерготерапевта на державному рівні, розробки та впровадженні навчальної програми з ерготерапії в ЗВО України.
З метою реалізації проекту при українських університетах-партнерах: Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені Івана Франка, Хмельницькому національному університеті, Придніпровській державній академії фізичної культури і спорту, було створено «навчальні мережі», в яких відбувається постійний обмін актуальної інформації та поширення її у суспільство.
В черговий раз, у співпраці з Департаментом освіти, науки, молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації 06 листопада 2023 року, з метою розповсюдження й освоєння інноваційного досвіду міжнародного проєкту в навчальній мережі Хмельницького національного університету, відбулося розширене засідання робочої групи. У цей раз було організовано і проведено семінар-практикум «Сучасні підходи в роботі вчителя-реабілітолога з дітьми з особливими освітніми потребами» за участі професорсько-викладацького складу кафедри фізичної терапії, ерготерапії та вчителів-реабілітологів інклюзивно-ресурсних центрів Хмельницької області.
З вітальним словом до учасників семінару звернулися ректор Хмельницького національного університету Сегрій МАТЮХ та завідувач кафедри фізичної терапії, ерготерапії Олег БАЗИЛЬЧУК. Було підкреслено щодо важливості співпраці університету з усіма можливими стейкхолдерами у напрямі дисемінації результатів проєкту «UKROTHE» – розвиток навчальної прогами з ерготерапії в Україні.
Директор Департаменту освіти, науки, молоді та спорту Хмельницької обласної військової адміністрації Дарія БАСЮК, акцентувала увагу учасників семінару про важливість участі університету в подібних проєктах, завдяки яким, суттєво покращується матеріально-технічна база, створюються сучасні умови освітнього процесу, що в цілому сприятливо впливає на розвиток вищої освіти в Хмельницькій області. Важливим аспектом розвитку освітніх програм спеціальності «227 Фізична терапія, ерготерапія» в університеті є тісна співпраця з майбутніми працедавцями випускників цих освітніх програм, і зокрема, з інклюзивно-ресурсними центрами Хмельницької області.
Головний спеціаліст сектору спеціальної освіти та інклюзивного навчання Департаменту освіти і науки Хмельницької обласної військової адміністрації Аліса ГЕНЕГА, наголосила на актуальності щодо потреб і можливостей обміну досвідом і напрацюваннями між викладачами кафедри фізичної терапії, ерготерапії Хмельницького національного університету та фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів.
Про роботу та роль вчителя-реабілітолога в інклюзивно-ресурсному центрі розповіла завідувач Обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Хмельницького обласного інституту після дипломної педагогічної освіти Ганна СИНЯВСЬКА.
Практичний досвід презентували: фахівець (консультант) вчитель-реабілітолог Чемеровецького інклюзивно-ресурсного центру Максим БОЙКО, який доповів про «нові та ефективні методи корекційної роботи вчителя-реабілітолога з дітьми з особливими освітніми потребами».
Фахівець (консультант), вчитель-реабілітолог Віньковецького інклюзивно-ресурсного центру Оксана ІВАХОВА, розповіла про «розвиток міжпівкульної взаємодії у дітей з особливими освітніми потребами на заняттях з фізичної терапії, ерготерапії».
Представниці команди проєкту від університету кандидат технічних наук, доцентка кафедри фізичної терапії, ерготерапії Інна СОЛТИК та викладачка кафедри фізичної терапії, ерготерапії, аспірантка Людмила БАСЕНКО, розкрили теоретичну і практичну складову теми «Сенсорна інтеграція та розбір клінічного випадку в світлі сенсорної інтеграції».
Учасники зустрічі дійшли спільної думки щодо перспективи розвитку освітньої програм «Ерготерапія», освоєння інноваційної практики, розширення співпраці та подальшої спільної реалізації результатів проєкту «UKROTHE» – розвиток навчальної прогами з ерготерапії в Україні.
Кафедра фізичної терапії, ерготерапії