Педагогічна практика як крок до професійного зростання

Прокладай шлях до розуму людини через її серце. (Ф.Честерфілд)

З 9 жовтня по 11 листопада магістри проходили педагогічну практику на базі кафедри практики іноземної мови та методики викладання. Впродовж минулого навчального року ми вивчали предмети, які сформували компетенції, необідні для вдалої роботи зі студентами, до прикладу курси «Методика викладання іноземної мови у вищій школі», «Педагогіка та психологія вищої школи». Професійної майстерності нам додала робота над проектом з порівняльної педагогіки під керівництвом професора, доктора педагогічних наук Наталі Михайлівни Бідюк, де ми ознайомились та перейняли досвід найкращих університетів США.

Це не перший наш досвід викладання в університеті. Цього разу практика включала не лише викладання англійської мови, але й німецької. Якщо англійська мова – це вже знайома сфера, то німецька стала перчинкою нашої практики. Це і хвилювання, і сумніви, адже йдеться про другу іноземну мову. До того ж, ми обоє не вивчали її у школі і, не дивлячись на високий рівень підготовки, знайомі з нею набагато менший період часу, ніж з англійською.

І, звичайно, складності додавала робота зі студентами, особливо старшокурсниками, тому що різниця у віці досить маленька й малопомітна. А ми повинні їх навчити, стати гарним прикладом та натхненням, насправді здивувати. Велика відповідальність не може не бути напругою, але є у цьому і плюси. Як, наприклад, відчуття вільності, можливість використати свій потенціал на повну. Чим вищий рівень знань у студентів, тим більше цікавих методів навчання можна з ними використовувати. Студенти свого профілю – просто рай для молодого викладача, повного амбіцій, незвичайних ідей та прагнення здивувати, перетворити заняття у шоу чи неймовірну подорож з пригодами. До прикладу, на своїх заняттях ми використовували веб-технології, щоб зацікавити першокурсників і змотивувати студентів старших курсів. Заняття, на яких були задіяні новітні онлайн ресурси TED Talks чи Kahoot!, відрізнялись від традиційних і проходили з більшою віддачею від студентів.

На цій практиці ми навчилися бути готовими до усього: несподіваних запитань студентів, непередбачуваних ситуацій, змін програми. Ми спромоглись знаходити вихід, долати проблемні моменти, імпровізувати та заряджатися енергією від студентів. Також нашим великим досягненням стало вміння підлаштовувати необхідний матеріал під власний стиль викладання таким чином, щоб студенти з легкістю опановували предмет, незважаючи на тимчасову зміну лектора.

Труднощі та негативні моменти не розчаровують, а додають досвіду та вміння адаптуватися. Не завжди відвідуваність чи ставлення студентів, їх активність відповідали очікуванням, але це не стало на заваді нашим старанням.

Досить цікаво працювати, коли перед тобою – сформовані, неординарні особистості, які займаються різними видами творчості, можуть вразити незвичайними захопленнями чи стилем життя. Знайомишся із ними та розумієш наскільки різними бувають люди і наскільки різних підходів вони потребують.

Один із яскравих спогадів – відкритий захід з англійської мови на тему Гелоувіну. Ми старалися зробити цей день незабутнім не лише для нас, а й для наших студентів. Ми зібрали студентів різних курсів в одній аудиторії, яку для цього спеціально підготували. Ми намагались створити атмосферу цього свята за допомогою тематичних прикрас, таких як фігурки кажанів чи павуків на стінах, привиди, що звисали зі стелі, а також вирізьблені гарбузи. Студенти приготували маски та грим і з ентузіазмом приймали участь у заході. Зі свого боку ми намагались йти в ногу з сучасністю і підготували для них флешмоб у соціальній мережі Instagram, що стало родзинкою нашого заходу.

Ми впевнені, що цей досвід стане нам у пригоді в майбутній професійній діяльності. За цей період було оцінено власні можливості та прокладено нові шляхи для самовдосконалення.

Студентки групи СОАм-17-1
Яремчук Ірина та Дишкант Марія